شرکت کاترپیلار درسال 2019 با به روز رسانی کردن تکنولوژی لودرهای چرخ لاستیکی سایز متوسط سری ((982M-950M، توانسته است زمان سرویس و نگهداری این ماشینها را افزایش داده و در نهایت موجب کاهش چشمگیر هزینه های عملیاتی آنها شود.

1-22

ارتقاء کیفیت صندلی و سیستم تعلیق موجب افزایش کارآیی و راندمان اپراتوری و با توسعه سیستم نرم افزاری کنترل و مراقبت دستگاه ،دقت و عملکرد بهینه آن  شده است.ضمنا نرم افزار این ماشین ها دارای قابلیت به روز رسانی از راه دور میباشد.

این لودرها دارای موتور با استاندارد آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا (Tier-4) و استاندارد اتحادیه اروپا (StageV) می باشد. دراین سری از ماشین آلات کاترپیلار زمان تعویض روغن موتور، فیلتر روغن موتور و فیلتر روغن هیدرولیک از 500ساعت به 1000ساعت افزایش یافته است.2-223-22

براساس محاسبات صورت گرفته هزینه روغنها و فیلترهای موتور و هیدرولیک و هزینه آنالیز روغن این نوع از دستگاه ها در مقایسه با دستگاه های پیشین با کاهش 16 تا 23درصدی همراه بوده است.

در این مدلها ،فیلترهای روغن موتور و سوخت از  نوع یکپارچه  به نوع المنتی تغییریافته است.از مزایای این تغییرات ،کاهش هزینه های سرویس این نوع از فیلترها می باشد.

4-22

نمایی از فیلتر المنتی این مدل لودرها

صندلی و سیستم تعلیق جدید این لودرها شامل سه مدل :راحت،مجلل و فوق العاده میباشد.این تغییرات موجب افزایش میدان دید،تنظیمات متنوع تر و همچنین نرمی بیشتر حین کار با دستگاه برای اپراتور میشود.

 در سیستم تعلیق و صندلی مدلهای مجلل و فوق العاده تا حد بسیار زیادی نوسانات انتقال یافته از دستگاه به اپراتور گرفته میشود. این دستگاه دارای یک نرم افزار پیشرفته تحت وب ) Cat Advanced Productivity (جهت انتقال داده های لازم به اپراتور میباشد. با استفاده از این اطلاعات اپراتور میتواند زمان،سرعت و میزان بارگیری خود یا کامیونها را مدیریت کند.

5-22

در این نوع دستگاهها امکان به روز رسانی از راه دور سیستم از طریق کمپانی و یا نمایندگی ها برای خریدار دستگاه وجود دارد.

 

منبع: heavyequipmentguide, June2019

ترجمه و تدوین: خشایارعبدالهی

 

 

برای مشاهده ی سایر قابلیت های لودر سری M فیلم زیر را مشاهده نمایید:

.